AutoBizz med serienummer från 46005 byts ut

Om du använder en AutoBizz där serienumret börjar med 46005, för att resa med ForSea Ferries, så är det dags att byta ut den mot en ny AutoBizz. Anledningen är att batteriet i en AutoBizz varar i 8-10 år, och de flesta enheter börjar nu närma sig den gränsen.

Nuvarande AutoBizz kommer att sluta fungera den 1/10 2019, och därför är det viktigt att du i god tid ser till att byta ut din enhet mot en ny.

OBS! Om du har ytterligare avtal med andra aktörer, t ex Öresundsbron, så måste du registrera ditt nya AutoBizz-nummer hos dem på nytt. Annars kommer du inte att kunna ta del av andra aktörers specialpriser och erbjudanden.

Skicka in din AutoBizz

När du skickar in din AutoBizz så registreras den nya enheten med samma kundnummer och med samma betalningssätt, som den gamla enheten. En ny AutoBizz skickas så fort den gamla har kommit fram.

Gör så här för att skicka in din AutoBizz:

Lägg din AutoBizz i ett kuvert, frankera det och skriv ”Byte” på framsidan av kuvertet. Adressera kuvertet till:

BroBizz A/S
Vester Søgade 10
1601 København V

Byt ut din AutoBizz på plats

Om du hellre vill byta ut din AutoBizz direkt så kan du göra det i ForSeas reception, där en av våra kundservicemedarbetare kan hjälpa dig med att byta ut enheten. Receptionen är öppen vardagar 8–16.

Gör så här för att byta ut din AutoBizz på plats:

  • Åk till ForSeas reception på Bredgatan 5 i Helsingborg, tel. 042-18 60 00.
  • Ta med din gamla AutoBizz och be om att få den utbytt mot en ny.

Har du inte kvar din AutoBizz?

Om du har fått mail om att byta in din AutoBizz, men inte längre har en enhet där serienumret börjar på 46005, så ber vi dig att maila kundeservice@brobizz.com. Ange serienumret och kundnummer, så stängs AutoBizz omgående.

 

Deposition

Om du inte har skickat in din gamla AutoBizz inom 60 dagar, så kommer du att debiteras en deposition på 200 kr.

Om du har frågor går det bra att maila ForSeas kundservice på bizz@forseaferries.com eller ringa på 042-18 60 00.