Butiksutveckling och kulinariskt gästspel
Under 2018 gjordes drygt 7 miljoner resor, vilket var i nivå med året innan. Shopping är en given del i erbjudandet, där ForSea har ett prisvärt sortiment av främst parfym, alkohol och godis. Under året påbörjades en översyn av butikskonceptet. Målet är ett mer anpassat koncept, som gör att butikernas utformning och sortiment möter kundernas behov i ännu högre grad. Parallellt görs utbildningssatsningen ForSales för medarbetarna. Den inriktas på att vidareutveckla servicen i butikerna.
Restaurangerna bjuder på matupplevelser, både till lunch och middag. Samtidigt lockar barer och caféer med öl, kaffe, smörgåsar och andra lite enklare anrättningar. En av årets mest uppskattade nyheter var samarbetet med prisbelönta Helsingborgsrestaurangen Gastro. Under sex sommarveckor gästspelade Gastros kockar och serveringspersonal på färjan Tycho Brahe, vilket lockade mängder av gäster och ökade intresset för restaurangverksamheten.